reklama

Šéf českého bulváru

... alebo- Keď sa výkaly diabla stanú bohom... Snáď nie len pre mňa bol rozhovor na sme.sk s Pavlom Novotným úplným vrcholom nevkusu, nemorálnosti a parazitizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Niekoľko jeho výrokov a mojich vyjadrení:

„Je to len uspokojovanie masy, ktorá potrebuje mať informácie schované medzi ženskými „kozami" a futbalovou loptou. Lenže čitatelia žurnalistiku ani nevyžadujú, stačí im skratkovitá a zábavná informácia."

Masa si niečo žiada- tak ju uspokojím. Myšlienka, ktorá by sa z akéhosi ekonomického hľadiska dala ospravedlniť. Ale je správne uspokojovať masu, aj keď si žiada niečo zjavne nesprávne? Je správne ju uspokojiť klamlivou alebo aspoň zavádzajúcou informáciou? Nemala by sa verejná mienka vytvárať na základe pravdivých informácií?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


(Mávate vôbec výčitky svedomia?)

„Premýšľal som o tom mnohokrát. Zlikvidoval som naozaj veľa manželstiev, veď bulvár ubližuje mnohým... Mrzelo ma to, ale nedá sa s tým nič robiť. Som dobre platený za to, aby som sa s tým vyrovnal."

Jasné svedectvo o tom, ako sa peniaze stali podstatnejšími ako ľudské šťastie.

Keď som sa pred týždňom prechádzal po námestí v centre nášho mesta, počul som rozprávať sa dvoch bezdomovcov. Zachytil som len jednu vetu, ktorú som si zapamätal: „Úlohou človeka je,(ťažký vzdych) spraviť druhého človeka šťastným!" Keď si na to spomeniem, spontánne sa usmejem a poviem si, že kiež by sa tým heslom riadil každý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiaľ, dnes som sa dozvedel, že človek, ktorý napĺňa informáciami masy ľudí, sa týmto heslom neriadi. Nechápem človeka, pre ktorého je podstatný jeho zisk a ide si za tým, aj keby mal zlikvidovať všetko naokolo. A ešte povie, že niekedy rozmýšľa, či má výčitky... A že sa s tým nič nedá robiť, že likviduje...

„Na rovinu však hovorím, že keby veci, ktoré robím ja iným, niekto robil mne a mojej rodine, bolo by mi to nepríjemné...
Zároveň jedným dychom dodávam, že dnes už mám takú mediálnu moc,... že ak ma priamo nenachytajú, tak na mňa nezaútočia."

Pán Novotný sa nám snaží ukázať ideál slobody. Môže robiť, čo chce, aj tak mu ostatní môžu vyliezť na hrb. Môže dokonca porušiť to zlaté pravidlo- „Čo nechceš, aby ľudia robili tebe, nerob ani ty im." Desí ma taká sloboda, ktorá nekončí pri slobode druhého človeka. Neverím, že taký človek je slobodný. Ovláda ho túžba po moci. Je ochotný pre ňu obetovať všetko. Aj svoju slobodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(o Bartošovej)

„Faktom je, že na nej dlhé roky parazitujeme, a ľudsky ju už aj ľutujem.
Dopyt po nej je neskutočný, články o nej si otvárajú aj ľudia, ktorí bulvár nečítajú. Vtedy idú hranice nabok a budeme na nej parazitovať až do konca a ešte pol roka po ňom. Je to tvrdé a morálne zlé, ale tak to je."

Ak niekto povie, že to, čo robí, je tvrdé a morálne zlé a dokáže nad tým kývnuť plecami; ak niekto hovorí, že roky človeka parazituje a nemusí si dávať pozor na hranice; ak je pre niekoho dôležitejší zisk pred dôstojnosťou človeka... nech mi taký človek nehovorí, že mnohokrát premýšľa o tom, či ešte má výčitky svedomia, a že niekoho „ľudsky" ľutuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Biskup Bezák pred týždňom na Pohode medzi rečou povedal, že peniaze sú výkaly diabla. Ak sa výkaly diabla(ktoré sú pre človeka dôležitejšie ako šťastie, alebo ľudská dôstojnosť), stali pre človeka bohom(ktorému sa klania a ktorému podriaďuje všetko svoje konanie), tak ostalo v takomto človeku ešte aspoň kúsok ľudskosti?

Peter Hric

Peter Hric

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád počúvam názory ľudí, rád spoznávam pravdu a rád kreslím mapy. Zoznam autorových rubrík:  Čo život priniesolNázory a postrehy

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu